החברה הישראלי רב גוניות, רב תרבותית ומלאת ניגודים.הרב גוניות מעשירה, אך משמרת בתוכה קונפליקטים, סכסוכים ותביעות.מערכות המשפט הוכחו בלתי יעילות ליישוב מחלוקות בשל הסיבות הבאות:

  • רוב המחלוקות רב מימדיות רציונליות (משפטיות)
  • רגשיות
  • ערכיות
  • זמינות נמוכה והתארכות בהליכים
  • יעילות נמוכה בהרתעה גוברת ובפשיעה
  • אחידות המשפט לעומת רב גוניות ההיבטים האישיים (כמו ההבדל בין קניית חולצה בסופר לבין תפירת חולצה בהתאמה אישית אצל החייט)

התפיסה הגישורית דוגלת ביישוב סכסוכים ודילמות בהסכמה תוך בירור:

  • מקור וסיבת המחלוקת -לסילוקה ולמניעה עתידית התמקדות בעתיד במקום נבירה בעבר
  • בניית מערכת יחסים חדשה-שת"פ במציאת  אופציות פתרון
  • שאיפה להגדלת עוגה – (סינרגיה) במקום חלוקת העוגה (פשרה)

החזון

דיאלוג קמה מתוך מטרה להביא נקודת מבט חדשה רב תחומית לעולם הדילמות, הקונפליקטים והסכסוכים

לעסוק במניעה ע"י :

  • הטמעה במוסדות חינוך מהגיל הרך דרך בתי הספר, בחטיבה, תיכון ואקדמיה.בפריסה ארצית של "גישור במערכות חינוך"
  • בירור מקור וסיבת המחלוקת – סילוק התביעה יביא למניעת חזרתיות
  • "התערבות מונעת" ויישוב סכסוכים בהסכמה למניעת הסלמה 
  • לפעול לגישור ניהול ויישוב סכסוכים בהסכמה התואמת את האינטרס של הצדדים.
  • לקיים סדנאות, כנסים וימי עיון להטמיע את התרבות הארגונית בקהילה
  • לקיים "מרכז לימוד" המנתח את המקרים, מבצע תחקירים, ומקיים למידה במיומנות משולבת כגון: קבלת החלטות, ניהול השינוי, תורת המשחקים, אינטליגנציה רגשית, התמודדות עם לחץ ושחיקה, ועוד…
  • לפעול בקהילה לגישור קהילתי ברוח הקהילה ובכללם בראי היהדות, האסלם, ועוד…
  • להנגיש את הליכי הגישור לכל נפש מ"פרו בונו" (חינמי) לזכאים ובהסדרים עם הארגונים.
  • לייצר שת"פ עם ארגונים, רשויות, קהילת ארגוני העבודה, והאקדמיה להפריה הדדית והנגשת השרות.

תחומי התמקצעות 

  • גישור אזרחי
  • גישור במשפחה